new year ..

Måste säga att 2008 har gått förbaskat jävla fort! Redan nytt år om 2 dar lixom =/ får bara mer å mer panik över nyår, är verkligen inte någon dag man direkt ser fram emot...

Det är nu 1år sen pappa dog, han tog livet av sig på nyårsdagen ... Kommer ihåg dagen som om den vore igår, kan fortfarande inte fatta att de e sant . Sista samtalet jag hade med honom vad 00:41 på nyårsafton/dagen fick sedan ett sms 01:03 där han skrev att han älskade mig, och svarade såklart tillbaka att jag älskade honom mer än vad han någonsin kunde ana! ja menar, han va inte bara min pappa, utan verkligen min BÄSTA VÄN !  vi hade så jävla roligt tillsammans och kunde verkligen prata om ALLT, ja va lixom pappas flicka ..
Vaknade upp nyårsdagen vid 15 tiden, hann knappt vakna tills ja får ett samtal från pappas nummer .. " HEJ PAPPA!" är det första jag alltid säger/sa när han ringde. Blev alltid så glad när han ringde, fick aldrig nog lixom! Men denna gången möttes jag av Ija(hans tjej) röst. "Hej det är Ija, jag har precis slängt in pappa i ambulansen..." Shit trodde mitt hjärta skulle stanna, SNÄLLA, låt de inte vara något allvarligt!!!!! " Jag hittade pappa på mitt vardagsrumsgolv... medvetslös "
Ehmmm, ehmmm .. andas, eller hmm VAAAAAAAAA ??? " Jag fann även 1½ liter uppdrucken wiskey å en hel ask med tradolan(värktabletter) som va tom samt stilnoct(lugnande/sömntabletter) allt va tomt!! "
Visste inte alls vad jag skulle säga, vad skulle jag göra? Jag sitter på fucking EKERÖ, UTAN BIL !
"Lägg pappas bilnyckel på framdäcket, vi kommer N U!!" När vi sedan la på så tror jag fan att ja väckte hela kvarteret! SKREK på Andreas som va ute i köket som kom springandes till mig och ja utbrast i PANIKGRÅT! fick inge luft, bara skaka å grät .. Sussie (Andreas mamma) sprang in till rummet å frågade vad som hade hänt .. " Pappa har försökt ta livet av sig, han lever men ..... VI MÅSTE ÅKA Å DET ÄR NUUUU !!! "

Efter mycket om och men kom vi in till St Görans Sjukhus, där låg han .. Inte ett livstecken mer än att han andades. Ja sprang fram till sängen å kramade om pappa å sa till han att vakna . Läkaren kom fram och sa att han kan höra dig, men tyvärr så tror jag inte att han vaknar så han fått i sig sån stor dos av allt.
" MEN GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR NÅGONTING ÅT SAKEN, STÅ INTE BARA DÄR ERA JÄVLA NÖTTER! GÖÖÖR NÅNTING !! "
Även fast ja visste att dom redan gjort allt dom kunnat, så ville ja att dom skulle göra mer! Visste att de fanns botmedel mot överdos av tradolan, så sa shop shop ge han skiten så han vaknar till! Efter mycket om och men så gav dom han en dos .. Han kvicknade till, men sov ändå. För när ja prata me han så sa han bara "mmmm" "mmmm" Ja tog blött papper å badda han i hela ansiktet, såg till att han låg bekvämt, klappa på han å sa flera tusentals ggr att jag älskade honom och att han inte kunde göra såhär!
Efter den första dosen med botmedel så kvicknade han inte till, så gick till läkaren(som sääkert tyckte ja va pain in tha as) å bad om mer motmedel. " GE HAN, HAN MÅSTE VAKNA .FEGA INTE! JOOOOBBAAAA !!" Han fick ytterligare en liten dos, DÅ .. HAN VAKNA !! Läkaren sa åt mig att komma fram så han såg ett ansikte som han verkligen kände igen .. 
" PAPPA, DU ÄR VAKEN !! " å ja grät å grät .. fick ögonkontakt med honom i någon hundradels sekund .. sen fick han nån kramp, såg precis ut som ett epa-anfall .. ja skrek efter läkare å de kom en hel dröös med folk! 
Andreas tog mig å Ija under sina armar medans läkarna åkte in med pappa på ett akutrum .. fick sätta oss inne i ett väntrum, VA? Ska ja sitta instängd i ett jävla rum när MIN PAPPA håller på å dööör ?! jora, sitt här .. typ !
Ringde mamma å sa " MAMMA, PAPPA DÖÖR ! KOM HIIIT !! " 
Efter typ 20 min kommer en läkare in och sa att pappa hade fått hjärtstillstånd, men att dom återupplivat honom .. han kommer nu flyttas upp på IVA.  Gick ut ur rummet å såg pappa rulla förbi med en massa apparater å slangar å faaan allt runt sig! Andreas fick bära mig för att ja inte kunde gå! Värsta jag någonsin har sett!
Vi kom upp till IVA, pappas 2 bröder(den 3e bor i blekinge å kunde inte komma på stört såklart) farmor, farfar, mamma, angelica å marcus kom vid 22:10 ungefär upp till IVAs väntrum .. vi satt alla å vänta .. vänta å vänta .. kändes som en fucking evighet .. Sedan 22:45 kommer 2 läkare in till rummet, sätter sig ner å behöver bara säga "peter ..." å jag SKRIIKER, verkligen SKRIIIKER! får sen ingen luft .. fattade direkt! det går verkligen inte att berskriva känslan att få reda på ett sådant besked. MIN PAPPA ÄR DÖD, FINNS INTE MERA! Hajja den !? nej, de gååååååår inte att hajja den förän man själv sitter där! Hela jag dog! Kände mig helt tom! Fyfan!!

Fick sedan efter ett tag gå in å träffa pappa .. la mig breve honom i sängen i nästan 2 timmar, ingen fick mig att gå därifrån.. INGEN! Ville inte lämna honom, ska han ligga på dödsbädden så ska jag oxå göra det! det va den tanken som fanns i mitt huvud under den tiden! Slutade med att Urban( min pappas bror) och min farfar fick bära ut mig därifrån, men jag bara skrek och ville verkligen inte lämna honom! Jag ville vara där han va! VILLE VILLE VILLE !! Vill fortfarande !!
Hade ja fått bestämma så hade ja fortfarande legat kvar där med honom!! 

Kom hem vid 4 tiden, Ija nämnade någonting om ett brev som han hade skrivit. För Pappa hade skrivit ett brev till Ija som hon hade hittat hemma sen vid datan .. Ett brev till henne, men som han sedan hade skrivit längst ner att "be mina barn kolla sin mail" vilket jag gjorde direkt när hon ringde å tala om det! vad var det för brev? Jo, ett avskedsbrev! till mig å angelica .. då sved det ännu mera! FAN, att ja kunde vara så jävla blind o inte fatta att han mådde sååå jävla dåligt !? tydligen så kände ja inte min pappa så väl som jag trodde! Men han va oxå så jävla bra på att ha pokerface för allt! Men oftast så avslöja ja honom utan problem! Men inte den här gången, hade ja vetat så hade ja inte lämnat honom den 31a å åkt ut til ekerö, utan ja hade stannat hemma med honom! varit med honom å farmor å ija å firat nyår!
Så jävla dumt att sitta å vara efterklok .. men kan fan inte låta bli ibland! tänker ofta, om man gjort såhär eller såhär hur hade det sett ut då? hade han fortfarande levt? vad hade hänt? hur skulle det sett ut? det är inte lätt att låta bli!!

Så nyår igentligen är en fis i rymden nu! dagen som man verkligen inte ser fram emot! fyverkerier å champange för nytt år, visst! men fyverkerier å champange för årsdag för min döda far, NEJTACK! passar på de rakt av!!

Pappa, jag saknar dig .. finns inte ord för hur mycket! tänder ljus för dig varje dag, tittar på ditt kort varje dag, kramar om tröjan jag hade på mig den kvällen du dog, som ja höll om dig med varje dag(som ja ännu inte tvättat o kommer aldrig att göra det heller!) tänker på dig hela tiden! gråter mig till sömns nästan varje natt för att ja inte får ringa dedär samtalet som alltid å säga godnatt, älskar dig hörs imorn! det är ett stort jävla tomrum efter dig! INGEN kan fylla ut de tomrummet, tyvärr inte ens min ofödda dotter. INGEN kan mätas med dig pappa, för du är verkligen BÄST! MIN BÄSTA VÄN !!

Vi ses på andra sidan, den dagen det är min tur! Hoppas du väntar på mig! Jag älskar dig, meeer än någonting annat på denna jord min älskade pappa <33

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyårsdagen är även årsdagen för mig å Andreas, vi förlovade oss nämligen då .. Känns som om allting kretsar just runt denna dag! Usch, nej !! fuck this shit! kommer inte undan någondag, så det är bara att härda ut, be strong !!

gott folk, allt för mig denna gång.. år 2008 kan kyssa min feta RÖV! för de började fett dåligt, å har bara varit FETT dåligt !
Bortsett från dagen då ja fick reda på att ja va gravid, men det är 1 fucking dag av 365 !! resten av 364 dagarna har varit reeeen pest och pina!

Pappa dog, folk har svikit å bedragit mig, även person/er som säger att dom älskar mig, flyttat 4ggr, m.m m.m
lämnar allt skit bakom mig nu å hoppas på ett bättre 2009 !!

avslutar med, 2008 stick å brinn!! de är så jävla skönt att ja inte får uppleva dagarna med dig någe mer!!

kära vänner, peace out ! <33

Kommentarer
Postat av: fia

<3

2008-12-31 @ 11:21:38
Postat av: Ida Ohlsson

<3<3

2008-12-31 @ 14:12:14
URL: http://felis.e-blogg.se
Postat av: Linda

Ja håller med dig! Men ja tror även att du känner liute som jag gör att de värsta året kom till att bra nåt av dom bästa! Visst visst :D

2009-01-02 @ 19:10:57
URL: http://lindasw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0